nikans.blogg.se

Julbad och julbak

Kategori: Allmänt

Carolina och jag har varit till badhuset samt julbakat idag. Ännu en magisk ledig dag!

Vi har bakat saffransbullar med mandelmassa och färska hallon (helt underbara!) och kokat vaniljkola med choklad och havssalt. Malin kom över på julfika med oss och jag kommer att äta ihjäl mig!

100% bagare Finnzoni

Jul hos niki

Kategori: Allmänt

En av de vackraste traditionerna i mitt hem. Jul hos Niki! 8 glada damer har firat in julen, tänt första ljuset i andakt, haft julquiz, spelat julklappsspel och kollat på Sunes Jul. Livet!

1 advent

1 advent frukost med Nikans nybakade nöt-och fruktbröd, gröt, fruktsallad och ägg. Så härligt att min C kan springa över!

Lördag

Kategori: Allmänt

Jag har lyckats tagit mig upp för att bli människa! Har spenderat kvällen hos mrs S tillsammans med Ena. S bjöd på middag och drinkar, precis vad jag behövde!
S fick (!!!) en vit kattunge igår, Chanel. Hur bra födelsedagspresent?!

Chanel är världens gulligaste kattunge. Jag vill ha henne!

Fredag

Kategori: Allmänt

Idag mår jag pytonorm. Börjar bli rutin att sova bort lördagar...

Månadens OOO hölls på Valand. Så himla mycket folk men grym stämning som vanligt! Sammanstrålande med ytterligare bankvänner och drog hem till Ludde på Linné efteråt. Käkade pizza och gjorde piggelindrinkar innan vi drog till Push. Drack skinny bitches. Aldrig mer.

Out of Office calling

Taverna averna

Jag är ledig så många dagar kommande veckor. Jag pudrar dagarna med vardagslycka och god mat.
Imorse åkte jag till jobbet trots min lediga dag, en kollega gick på mammaledighet och sånt missar man bara inte. Efteråt mötte jag upp Carolina, vi tog en promenad genom Linné och lunchade på Taverna Averna. Underbara skatt!

Mammis

Mammis är på besök!
Vi har käkat middag på vårt internationellt erkända TOSO. Deras råbiff är något jag kan längta efter emellanåt. Så himmelsk! Och deras slider, men hallå! Efterrätten däremot höll inte samma klass som maten vilket gjorde att kvällens besök fick en stark 4.

Trötta och mätta i soffan <3

Drömmer

Kategori: Allmänt

Om jag hade sex miljoner till övers så hade jag köpt denna. Helst hade den fått vara i Göteborg, såklart!

Levantine

Årets sista styrelsemöte är avklarat. Så fort detta året har gått, och vilka roliga events vi har haft!

Efteråt gick vi till Levantine vid Vasaplatsen för middag. Levantine är ett fantastiskt franskt ställe. Jag åt entrecote och profiterols till efterrätt. Och lite skumpa och rödvin till. Ikväll hade vi nämligen något stort att skåla extra för!
Vi avslutade kvällen med en drink på Pigalle vid brasan. Tänk om alla måndagar var såhär...

Måndag

Kategori: Allmänt

Min lediga måndag bjuder upp till solfest. Har hängt med Carolina hela dagen. Vi har gått 7 sköna kilometrar och tacolunchat hos mig vid mitt nya matbord som kom förra veckan. Älskar stolarna från Kartell. Har drömt om dem i flera år!

Mössan är på hos hurtigfisarna.

Helgis

Kategori: Allmänt

Alltså benåde mig Gud vilken bakfylla jag låg inne med igår. Lina, Lisa och Jennie kom över på pizza-och godisfest. Ett perfekt bakishäng!

Idag har jag och Lisa gått på en liten second hand-runda innan jag mötte upp Jennie på en långpromenad. I närmare två timmar gick vi genom Haga (som var så julmysigt! Göteborg är bästa julstaden!), Linné och Slottsskogen. Vi åt pepparkaksglass på Råda Gelato på Linnégatan. -2 grader och glass, bättre underlag för en glass har ju funnits!

Vilken afton!

Kategori: Allmänt

Jag och min trevliga kollega Stefan har under den senaste månaden burit på en hemlighet. I slutet av oktober fick jag frågan av festkommittén om jag ville vara toastmaster på Telefonbankens 30-års fest. Jag blev så smickrad och tackade ja direkt. Då jag även ville ha med mig en partner så valde jag Stefan. Ett fantastiskt bra beslut!

Vi har planerat och diskuterat. Skrattat så vi gråtit och varit stressade. Äntligen kom kvällen och vi begav oss till Läppstiftet i god tid innan de 200 gästerna kom för att reka lokalen, testa mikrofonerna. Ingen av våra kollegor visste om att vi skulle toastmastra, så de fick en liten överraskning!

Vi värmde upp med rödvin och gick genom kvällens schema i vår lilla loge. Jag hade ingen nervositet i kroppen alls. Jag var mest glad och förväntansfull.

Kvällen gick så fort. Det var tal, liveband, DJ, vi delade ut priser, vi åt god mat, skålade och hade en riktigt rolig kväll. Jag gör gärna om det! Folk var glada, vi dansade och sjöng stad i ljus som avslutning.

Vi var sedan en skara som begav oss till Push. Mr H Hellström var på plats i VIP-en och alla blev starstrucked... Snipp snapp slut!

Here we go

Kategori: Allmänt

Om en timma kommer taxin. Jag häver vin och jobbar lite med nervositeten. Men det går bra. Detta löser jag! Jag har inte ätit en endaste kolhydrat idag. Förståeligt va?

Lily and rose

Ni är så nikilicious! Och ikväll ska ni få premiära!

Rose initial

Kategori: Allmänt

Ett rouge som sitter som berget är införskaffat. Perfekt inför just denna fredagskväll!

One day left!

Onsdag

Kategori: Allmänt

Pappis är här på besök! Vi har fått upp gardinskenor i vardagsrummet och jag har tagit bilen för att storhandla. Vilken frihet att handla med bil! Att inte behöva tänka på hur mycket man orkar bära hem.

Idag har min förkylning brutit ut så idag har jag inte orkat göra många knop... Pappis har pysslat om mig <3 Vi käkade lunch på Trattoria Maglia här i Gamlestaden. En supermysig italienare! Sån dröm att trycka en frutti di mare till lunch!

Söndag

Kategori: Allmänt

Jag och revan har haft kvalitetssöndagsmys på stan. Vi har testat smink (som vi bara var tvuuuugna att investera i) på Åhléns, fått julstämning och hunnit iväg till Ikea. Jag fick ta en taxi hem. Det var köer hela vägen intill stan. Chauffören sa att jag hade den minsta Ikea-kasse han någonsin kört. Det blev dyrt. Nästa gång ringer jag minitaxi...

Aw med YP på Radisson

Sneakpeak

Kategori: Allmänt

Imorse kom det en leverans till mig. Det här hemmet är nu klart till 60%.....

Berlin 4

Vi är åter på svensk mark. Trötta och förstörda. Inatt har det blivit en sömn på 4 timmar innan vi packade ihop vårt kaosartade rum (kläder, galgar och vinflaskor everywhere) för att checka ut. Dagen har spenderats på stan. Tagit det lugnt, käkat långlunch, några öl, shoppat lite. Riktigt bra planerat av oss att åka måndag morgon och resa hem onsdag kväll.

Angående nattens äventyr så var det sjukt kul. Jag måste tillbaka till Berlin, om det nu kan användas som ett betyg. Vi var på en nattklubb i Östberlin, själv bodde vi i väst. Vi åkte merca hem. Med glastak. Over and out.

På återseende - Berlin!

Berlin 3

Kategori: Allmänt

Åh vad vi har promenerat idag! Och regnat har det gjort också. Men det är bara att bita ihop.
Vi har besök många historiska saker från andra världskriget, gått på museum, sett rester av Berlinmuren, ätit currywürst och druckit öl till lunch.

Nu är det naptime igen. Ikväll ska vi besöka das deutsche diskotheken!!!

Berlin 2

Kategori: Allmänt

Utvilade och frukost på sängen. Dags att uppleva historiska Berlin!

Berlin 1

Äntligen framme i härliga Berlin! Det tar bara en timma att flyga ner. Vi åkte till hotellet direkt och checkade in väskorna innan vi brände iväg till primark. Fyra timmar (och en fantastisk Berlin-kebab) senare åkte vi tillbaka till hotellet med våra kassar.

Nu dricker vi vin på rummet. Sovit har vi gjort också! Så trötta! Snart ska vi gå till en italiensk restaurang.

Ready for take off!

Its a sign

Knatar ner till spårvagnen med min resväska, plockar en Metro i vanlig ordning. Men idag är det inte vilket innehåll i den som helst, utan ett mycket passande innehåll. En jävla berlin-guide! Its a sign! Zoolong!

En sista kramis

Middag

Varför jag egentligen åkte hem till Värmland var för att träffa mitt gamla kontor. Middag, vin, franska bakelser. Så underbart att få ses!

Fredag

Fredagslunch och lyckorus på Maché <3

Karlstad

Äntligen har jag och Stina testat de beryktade snopp-bakelserna från Hanna Larssons. Supergoda! Det är stressigt att åka hem på besök, man ska försöka träffa så många som möjligt på så kort tid som möjligt. Så efter Stina åkte jag hem till Issa innan vi åkte ner till stan för att möta upp Alle och Vera för middag på Frost. Så härligt!

Nu ska jag sova hos min Allibanan. <3

Home

Kategori: Allmänt

Farsdagslunch med mor och far, mys med pistillgumman i koppel. Åh vad härligt det är att vara hemma!

Värmland

Nu åker jag och grannen C hem till Värmland. Bunkrat upp med mat så nu blir det fest!

Liljor

Kategori: Allmänt

Doftar så ljuvligt i lyan när mina fina liljor får stå i hallen! Synd bara att jag ska resa hem till Värmland efter jobbet, så hinner ju knappt njuta!

Söndagskväll

Kvällsmöte med E på Le Pain.

Sankta Anna på besök

Kategori: Allmänt

Nu har min Anna åkt hem till Värmland igen. Åh vad jag önskar att alla mina bästisar bodde här!

Efter lunchens laxlasagne gjorde vi oss ordning i lugnan ro och gick till kyrkogården vid mig med ett varsitt gravljus. Jag bor vid Sveriges största kyrkogård och det var en jättevacker minneslund med hundratals, kanske tusentals, ljus i.

Sedan tog vi spårvagnen till Liseberg, hela paradgatan genom lisse var kantad med ton av pumpor, spöken, fågelskrämmor och annat otäckt. Vi blev skrämda av några läskiga kusar, bu! Middagen intogs på Signore vid Vasaplatsen (min italienska favvo) och sedan avslutade vi med drinkar på The Pelican.

Idag har vi sovit länge, gått en promenad och bjudit över Carolina på parmesanrisotto och kyckling. Mums!