nikans.blogg.se

Sankta Anna på besök

Kategori: Allmänt

Nu har min Anna åkt hem till Värmland igen. Åh vad jag önskar att alla mina bästisar bodde här! 

Efter lunchens laxlasagne gjorde vi oss ordning i lugnan ro och gick till kyrkogården vid mig med ett varsitt gravljus. Jag bor vid Sveriges största kyrkogård och det var en jättevacker minneslund med hundratals, kanske tusentals, ljus i. 

Sedan tog vi spårvagnen till Liseberg, hela paradgatan genom lisse var kantad med ton av pumpor, spöken, fågelskrämmor och annat otäckt. Vi blev skrämda av några läskiga kusar, bu! Middagen intogs på Signore vid Vasaplatsen (min italienska favvo) och sedan avslutade vi med drinkar på The Pelican. 

Idag har vi sovit länge, gått en promenad och bjudit över Carolina på parmesanrisotto och kyckling. Mums!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: